Καθαρά κέρδη 1,1 δισ. ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν σε 0,81 ευρώ κέρδη ανά μετοχή, αυξημένα 38% ετησίως, ανακοίνωσε για το 2024 η Τράπεζα Πειραιώς.
Η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε επίσης:
• Υψηλή απόδοση ενσώματων ιδίων κεφαλαίων (RoaTBV) 17,5%, στο ίδιο επίπεδο με τις κορυφαίες αποδόσεις της ευρωπαϊκής περιφέρειας. Συμπεριλαμβανομένων έκτακτων στοιχείων, το RoaTBV διαμορφώνεται στο 15%. Τα ενσώματα ίδια κεφάλαια ανά μετοχή ανήλθαν σε 5,78 ευρώ αυξημένα κατά 13% ετησίως.
• Καθαρά έσοδα 2,8 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 7% το 2024. Οι προμήθειες αυξήθηκαν 4 φορές σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα από τόκους, κατά 16% ετησίως έναντι +4% ετησίως των καθαρών εσόδων από τόκους, επωφελούμενες από την ισχυρή άνοδο των υπολοίπων πελατών.
• Ο δείκτης προμηθειών προς καθαρά έσοδα διαμορφώθηκε στο 23%, ο υψηλότερος στην Ελλάδα, αυξημένος κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως.
• Ο pro forma δείκτης CET1 διαμορφώθηκε στο 14,7% και ο συνολικός δείκτης κεφαλαίων στο 19,9%, με τους δύο δείκτες να περιλαμβάνουν πρόβλεψη για διανομή στους μετόχους 35%. Ο δείκτης MREL διαμορφώθηκε στο 29,2% τον Δεκέμβριο 2024. Η κεφαλαιακή απαίτηση του Πυλώνα 2 μειώθηκε από την ΕΚΤ στο 2,90% από 3% για το 2025.
Η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε επίσης:
• Κορυφαία λειτουργική αποτελεσματικότητα στην Ευρώπη, με δείκτη αποτελεσματικότητας κόστους στο 30% και επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έξοδα στα 0,8 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 4% σε ετήσια βάση. Η αύξηση οφείλεται σε αμοιβές προσωπικού βάσει απόδοσης και επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας, διατηρώντας παράλληλα πειθαρχία κόστους παρά τον πληθωρισμό.
• Ισχυρός ισολογισμός με τον χαμηλότερο στην αγορά δείκτη NPE 2,6%, έναντι 3,5% την αντίστοιχη περσινή περίοδο, και κάλυψη NPE στο 65%, ενισχυμένη κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως. Το οργανικό κόστος κινδύνου διαμορφώθηκε σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο, στις 46 μονάδες βάσης, μειωμένο σε σύγκριση με τις 83 μονάδες βάσης το 2023. Εξαιρουμένων των προμηθειών εξυπηρέτησης NPE και των εξόδων συνθετικών τιτλοποιήσεων, το κόστος κινδύνου προσγειώθηκε στο ιστορικά χαμηλό των 21 μονάδων βάσης, μειωμένο σε σύγκριση με τις 48 μονάδες βάσης το 2023.

Πηγή: Ναυτεμπορική